Verordening 1994/2812 - Wijziging van Verordening 1101/89 ten aanzien van de voor het in de vaart brengen van nieuwe capaciteit in de binnenvaart geldende voorwaarden
Inhoudsopgave van deze pagina:
officiële titel
Verordening (EG) nr. 2812/94 van de Commissie van 18 november 1994 tot wijziging van Verordening (EEG) nr. 1101/89 van de Raad ten aanzien van de voor het in de vaart brengen van nieuwe capaciteit in de binnenvaart geldende voorwaardenofficiële Engelstalige titel
Commission Regulation (EC) No 2812/94 of 18 November 1994 amending Council Regulation (EEC) No 1101/89 as regards the conditions which apply to the putting into service of new capacity in inland waterway transportRechtsinstrument | Verordening |
---|---|
Wetgevingsnummer | Verordening 1994/2812 |
Celex-nummer i | 31994R2812 |
Document | 18-11-1994 |
---|---|
Bekendmaking in Publicatieblad | 19-11-1994; Special edition in Swedish: Chapter 07 Volume 005,OJ L 298, 19.11.1994,Special edition in Finnish: Chapter 07 Volume 005 |
Inwerkingtreding | 09-12-1994; in werking datum publicatie + 20 zie art 3 |
Einde geldigheid | 28-04-1999; zie 31999R0718 |
|
Verordening (EG) nr. 2812/94 van de Commissie van 18 november 1994 tot wijziging van Verordening (EEG) nr. 1101/89 van de Raad ten aanzien van de voor het in de vaart brengen van nieuwe capaciteit in de binnenvaart geldende voorwaarden
Publicatieblad Nr. L 298 van 19/11/1994 blz. 0022 - 0023
Bijzondere uitgave in het Fins: Hoofdstuk 7 Deel 5 blz. 0157
Bijzondere uitgave in het Zweeds: Hoofdstuk 7 Deel 5 blz. 0157
VERORDENING (EG) Nr. 2812/94 VAN DE COMMISSIE van 18 november 1994 tot wijziging van Verordening (EEG) nr. 1101/89 van de Raad ten aanzien van de voor het in de vaart brengen van nieuwe capaciteit in de binnenvaart geldende voorwaarden
DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,
Gelet op Verordening (EEG) nr. 1101/89 van de Raad van 27 april 1989 betreffende de structurele sanering van de binnenvaart (1), laatstelijk gewijzigd bij Verordening (EG) nr. 844/94 (2), inzonderheid op artikel 8, lid 1, onder c),
Overwegende dat de vervoersmarkt voor de binnenvaart zich de afgelopen jaren ongunstig heeft ontwikkeld; dat met name vanwege de mogelijkheid om schepen tegen lage prijzen in derde landen te laten bouwen, de huidige verhouding van 1: 1 tussen de nieuwe en de oude tonnage, welke in artikel 8, lid 1, onder a), van Verordening (EEG) nr. 1101/89 besloten ligt, het ontstaan van een nieuwe overcapaciteit ontoereikend tegengaat, hetgeen afbreuk doet aan de uitwerking van de communautaire sloopactie; dat deze verhouding derhalve dient te worden aangepast;
Overwegende dat bij wijze van overgangsregeling voor schepen in aanbouw waarvan de bouwvorderingen een bepaald stadium voorbij zijn en die binnen zes maanden na de inwerkingtreding van bovenbedoelde aanpassing in de vaart worden gebracht, de verhouding 1: 1 dient te blijven gelden;
Overwegende dat de Lid-Staten en de representatieve binnenvaartorganisaties over de in de onderhavige verordening vervatte maatregel zijn geraadpleegd,
HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:
Artikel 1
Artikel 8, lid 1, onder a), eerste alinea, eerste, tweede en derde streepje, van Verordening (EEG) nr. 1101/89 wordt als volgt gewijzigd:
"- de eigenaar van het in de vaart te brengen vaartuig een tonnage gelijk aan anderhalf maal die van het nieuwe vaartuig laat slopen zonder daarvoor een sloopuitkering te ontvangen,
-
-of, indien hij geen scheepsruimte laat slopen, aan het fonds waaronder zijn nieuwe vaartuig ressorteert of dat hij overeenkomstig artikel 4 heeft gekozen, een speciale bijdrage betaalt die gelijk is aan de vastgestelde sloopuitkering voor een tonnage gelijk aan anderhalf maal die van het nieuwe vaartuig,
-
-of, indien hij een tonnage kleiner dan anderhalf maal die van het nieuw in de vaart te brengen vaartuig laat slopen, aan het betrokken fonds een speciale bijdrage betaalt waarvan het bedrag gelijk is aan dat van de sloopuitkering die op dat ogenblik overeenstemt met het verschil tussen anderhalf maal de tonnage van het nieuwe vaartuig en de gesloopte tonnage.".
Artikel 2
Voor vaartuigen waarvoor de eigenaar het bewijs levert dat:
-
-met de bouw ervan op het tijdstip van bekendmaking van deze verordening reeds is begonnen;
-
-bij de op het tijdstip van bekendmaking van deze verordening reeds verrichte werkzaamheden ten minste 20 % van de benodigde hoeveelheid staal of ten minste 50 ton verwerkt zijn, en
-
-de overdracht en ingebruikneming binnen zes maanden na de inwerkingtreding van deze verordening zullen geschieden,
blijven op aanvraag, die bij de autoriteiten van het Fonds waaronder het schip ressorteert, wordt ingediend, de in artikel 8, lid 1, onder a), van Verordening (EEG) nr. 1101/89 vermelde voorwaarden gelden, zoals deze vóór de inwerkingtreding van de onderhavige verordening luidden.
Artikel 3
Deze verordening treedt in werking op de twintigste dag volgende op die van...
Lees meer
Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.
Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.