Publiciteitscampagne Energiebespaarlening gestart
DEN HAAG (PDC) - Vandaag is de publiciteitscampagne die aandacht vraagt voor de Energiebespaarlening gestart. Het gaat om een lening waarmee particuliere woningbezitters energiebesparende maatregelen kunnen treffen tegen een aantrekkelijke rente.
Een HR-ketel, zonnepanelen, dak- en vloerisolatie zijn energiebesparende maatregelen die zorgen voor een lagere energierekening en een beter milieu. Het zijn mooie maatregelen die niet zelden stranden door een te hoog kostenplaatje. Een nieuwe lening is in het leven geroepen om woningeigenaren te stimuleren in het treffen van energiebesparende maatregelen. Voor een minimaal bedrag van 2.500 euro en een maximaal bedrag van 25.000 euro kan een woningeigenaar een lening afsluiten.
De Energiebespaarlening wordt verstrekt door het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn) en is afkomstig uit het Woon- en Energieakkoord. Op 21 januari 2014 ging het project van start en met een crossmediale publiciteitscampagne hoopt Reinoud Veldman, werkzaam bij SVn, meer woningeigenaren warm te maken: "Natuurlijk willen we dat alle woningeienaren dat weten. Vandaar dat je de komende weken de campagne overal tegenkomt op de radio, op straat en natuurlijk online." Op de website Energiebespaarlening.nl is meer informatie te vinden over de lening.